KURSY/SZKOLENIA
Opracowałam autorskie kilku modułowe szkolenie WERBOsensoMOTORYKA ®.
MODUŁ SI
WPŁYW ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ NA TRUDNOŚCI DZIECI / W TYM MOWY/ W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I SZKOLNYM. STRATEGIE POSTĘPOWANIA, SPOSOBY WSPARCIA DZIECI, NAUCZYCIELI, RODZICÓW.
MODUŁ – FOCUS
ZABURZENIA KONCENTRACJI UWAGI U DZIECI – PRZYCZYNY, POSTĘPOWANIE, TERAPIA
MODUŁ – WERBO- MÓWIĘ
AKTYWNOŚCI STYMULUJĄCE ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI
MODUŁ – TONUS
ZABURZENIA NAPIĘCIA MIĘŚNIOWEGO I ICH SKUTKI DLA MOWY. POSTĘPOWANIE TERAPEUTYCZNE
MODUŁ – PRAKSJA
DYSPRAKSJA ROZWOJOWA. APRAKSJA ORALNA. POSTĘPOWANIE W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ I PEDAGOGICZNEJ. REKOMENDOWANE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE.
MODUŁ – SENSO
A. SŁYSZĘ
ZABURZENIA PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO – OCENA, TERAPIA FUNKCJI SŁUCHOWYCH
B. MODUŁ WIDZĘ
STYMULOWANIE MOTORYKI GAŁEK OCZNYCH ORAZ FUNKCJI WZROKOWYCH.
MODUŁ SELF
JAK WSPIERAĆ REGULACJĘ EMOCJI, DOCHODZENIE DO RÓWNOWAGI, SPOKÓJ I UWAŻNOŚĆ.
Opracowałam również dwa PORADNIKI
1.Terapia funkcji słuchowych. Ćwiczenia zabawy od niemowlaka do szkolniaka
2.Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w terapii logopedycznej i pedagogicznej.
Wybrane kursy, warsztaty, szkolenia:
- Neuroflow – Aktywny Trening Słuchowy (R) – diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego
- Trening Umiejętności Społecznych Certyfikat 1015/12/2019
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu czy SLI?Diagnoza różnicowa w praktyce logopedycznej
- Mózgowe Porażenie Dziecięce w praktyce logopedy
- Postawa inspirująca rozwój. O roli postawy terapeuty/rodzica w procesie terapeutycznym
- SLI w terapii logopedycznej
- Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – diagnoza, terapia
- Napięcie w sferze orofacjalnej- SOS w postępowaniu neurologopedy
- Zaburzenia pragmatyczne i semantyczne u dzieci w wieku przedszkolnym
- Ocena i stymulacja logopedyczna noworodków i niemowląt
- Diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju mowy na tle neurologicznym
- Dysfagia w świetle neuroterapii
- Uczestnictwo jako asystent w części praktycznej, zagadnienia praktyczne, praca z pacjętami, podczas modułu neurologopedycznego na kursie NDT Bobath zgodnie ze standardami EBTA (Europeen Bobath Tutors Association) – luty, sierpień 2017r.
- Ocena i leczenie funkcji żuchwy w procesie karmienia
- Analiza zaburzeń karmienia, jedzenia i połykania
- Szkolenie z zakresu terapii osób z autyzmem z wykorzystaniem założeń Programu RDI
- Diagnoza AAC.Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących
- Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych I, II stopień
- Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży
- Problemy diagnozy procesów integracji sensorycznej wg aktualnego modelu dysfunkcji SID. Dieta sensoryczna. Najnowsza wersja masażu Wilbarger.
- Terapia ręki
- Podstawy ortoptyki- zaburzenia widzenia obuocznego a dysleksja rozwojowa
- Elementy daktylografii i języka migowego
- Rozpoznawanie zagrożeń dzieci w wieku przedszkolnym
- Metody wspierania rozwoju dziecka w profilaktyce i terapii
- Rozwój psychomotoryczny dziecka i jego zaburzenia
- Diagnoza gotowości szkolnej
- Bateria metod diagnozujących rozwój psychomotoryczny dzieci 5 i 6 letnich.
- Dysleksja rozwojowa
- Bateria 8 oraz Bateria 10/12 w praktyce diagnostycznej- diagnoza dysleksji i trudności szkolnych
- Bateria GIM w praktyce diagnostycznej- diagnoza dysleksji i trudności szkolnych
- Edukacja przez ruch
- Kinezjologia edukacyjna Brain Gym
- Trening Zastępowania Agresji-teoria i praktyka kontroli zachowań agresywnych
- Wykorzystanie Porozumienia Bez Przemocy do wznowienia relacji z bliskimi osobami
- Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej
- Lider zespołow problemowych i zadaniowych
- Certyfikat dla Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji – cykl szkoleń
- Choroby zawodowe narządu głosu, profilaktyka, orzekanie, techniki emisji głosu
- baj
- Zaparcia nawykowe i trudności w odpieluchowaniu
- Terapeuta orofacjalny z pasja
- Terapeuta karmienia z pasją
- EDU WEEK cykl webinarów nt. diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych udzieci i dorosłych/ 90h/
- Skojarzenia do mówienia
- Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych Moduł I
- Miofunkcjonalna diagnoza niemowląt- logopedyczne flagi ostrzegawcze- webinar
- Wybiórczość pokarmowa u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej
- Neuroflow – Aktywny Trening Słuchowy (R) – diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego
- Trening Umiejętności Społecznych Certyfikat 1015/12/2019
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu czy SLI?Diagnoza różnicowa w praktyce logopedycznej
- Neurony nie umierają z nudów
- Stymulowanie rozwoju mowy w oparciu o założenia pedagogiczne metody F. Froebla
- Mózgowe Porażenie Dziecięce w praktyce logopedy
- Postawa inspirująca rozwój. O roli postawy terapeuty/rodzica w procesie terapeutycznym
- SLI w terapii logopedycznej
- Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – diagnoza, terapia
- Napięcie w sferze orofacjalnej- SOS w postępowaniu neurologopedy
- Zaburzenia pragmatyczne i semantyczne u dzieci w wieku przedszkolnym
- Ocena i stymulacja logopedyczna noworodków i niemowląt
- Diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju mowy na tle neurologicznym
- Dysfagia w świetle neuroterapii
- Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy
- Integracja Funkcji wykonawczych
- Dlaczego płaczę? Dlaczego krzyczę?
- Zastosowanie programu Boardmaker and Speaking Dynamically Pro w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się
- Zabawa Inspirująca Rozwój (w nurcie son rise w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu)
- Postawa inspirująca rozwój. O roli postawy terapeuty/ rodzica w procesie terapeutycznym.
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
- Asystowanie w kursie i warsztatach z zakresu Diagnostyki i terapii neurologopedycznej zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów oraz nadawaniem mowy. Kurs prowadziała neurologopeda kliniczny, specjalista NDT, SLT Senior Tutor Aleksandra Łada
- Zaburzenia procesów regulacji sensorycznej u dzieci urodzonych przedwcześnie CERTYFIKAT NR 18/11/2017
- Uczestnictwo jako asystent w części praktycznej, zagadnienia praktyczne, praca z pacjętami, podczas modułu neurologopedycznego na kursie NDT Bobath zgodnie ze standardami EBTA (Europeen Bobath Tutors Association) – luty, sierpień 2017r.
- Ocena i leczenie funkcji żuchwy w procesie karmienia
- Analiza zaburzeń karmienia, jedzenia i połykania
- Szkolenie z zakresu terapii osób z autyzmem z wykorzystaniem założeń Programu RDI
- Diagnoza AAC.Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących
- Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych I, II stopień
- Lider zespołow problemowych i zadaniowych
- Certyfikat dla Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji – cykl szkoleń
- Choroby zawodowe narządu głosu, profilaktyka, orzekanie, techniki emisji głosu.
- Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej
- Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy
- Integracja Funkcji wykonawczych
- Dlaczego płaczę?
- Dlaczego krzyczę?
- Zastosowanie programu
- Boardmaker and Speaking Dynamically Pro w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się
- Zabawa Inspirująca Rozwój (w nurcie son rise w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu)
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
- Asystowanie w kursie i warsztatach z zakresu Diagnostyki i terapii neurologopedycznej zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów oraz nadawaniem mowy. Kurs prowadziała neurologopeda kliniczny, specjalista NDT, SLT Senior Tutor Aleksandra Łada
- Zaburzenia procesów regulacji sensorycznej u dzieci urodzonych przedwcześnie CERTYFIKAT NR 18/11/2017
- Program Łagodnej Stymulacji rozwoju nowordoków i niemowląt CCCC SKS certyfikat 15/09/2014
- Praca z dzieckiem z ADHD według metody behawioralnej- diagnozowanie i terapia
- Diagnoza pedagogiczna dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 ZAŚWIADCZENIE NR 2329/9/05
- Konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjnego – Terapeutycznego w oparciu o diagnozę funkcjonalną PEP-R ZAŚWIADCZENIE NR 2326/10/05
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce –program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- I stopień Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulacyjnej u dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśniowym - Dziecko z Płodowym Zespołem Alkoholowym- możliwości pomocy
- Elementy integracji sensorycznej u małych dzieci z wadą słuchu
- Profilaktyka logopedyczna u dzieci z wadą słuchu
- Konferencja naukowo-szkoleniowa -Listening to Learn
- Mówimy z fonogestami
- Komunikacja empatyczna- przestrzeń do rozwiązywania konfliktów w duchu
- Porozumienia Bez Przemocy
- Rehabilitacja dziecka niesłyszącego w warunkach domowych- doświadczenia polskie i amerykańskie – znaczenie wczesnej terapii
- Rehabilitacja domowa dzieci z wadą słuchu w wieku od 0 do 3 roku życia z wykorzystaniem elementów metody werbo – tonalnej
- Uczymy się bawiąc w przedszkolu i szkole
- Uczymy się bawiąc – działania twórcze w edukacji elementarnej
- Neurolingwistyczne programowanie
- Diagnoza dysleksji baterią testów 8, 10-12, GIM
- Cykl szkoleń Program Edukacji – Terapeutyczny ORTOGTAFFITI
- Indywidualizacja nauczania w praktyce
- Szkoła dla rodziców i wychowawców, czyli jak mówić do dzieci, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
- Problemy depresyjno – lękowe u dzieci i młodzieży
- Kto kogo przyprowadza na terapię – Trudni rodzice czy trudne dziecko?
- Wspomaganie rodziców w pokonywaniu trudności wychowawczych
- Zapobieganie agresji w szkole
- Diagnostyka i postępowanie terapeutyczne w zaburzeniach lękowych wieku rozwojowego ze szczególnym uwzględnieniem fobii szkolnej
- Dziecko z rozbitego związku w terapii indywidualnej i grupowej
- Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży
- Problemy diagnozy procesów integracji sensorycznej wg aktualnego modelu dysfunkcji SID. Dieta sensoryczna. Najnowsza wersja masażu Wilbarger.
- Terapia ręki
- Podstawy ortoptyki- zaburzenia widzenia obuocznego a dysleksja rozwojowa
- Program Łagodnej Stymulacji rozwoju nowordoków i niemowląt CCCC SKS certyfikat 15/09/2014
- Praca z dzieckiem z ADHD według metody behawioralnej- diagnozowanie i terapia
- Diagnoza pedagogiczna dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 ZAŚWIADCZENIE NR 2329/9/05
- Konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjnego – Terapeutycznego w oparciu o diagnozę funkcjonalną PEP-R ZAŚWIADCZENIE NR 2326/10/05
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce –program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- I stopień Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulacyjnej u dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśniowym
- Dziecko z Płodowym Zespołem Alkoholowym- możliwości pomocy
- Elementy integracji sensorycznej u małych dzieci z wadą słuchu
- Profilaktyka logopedyczna u dzieci z wadą słuchu
- Konferencja naukowo-szkoleniowa -Listening to Learn
- Mówimy z fonogestami
- Elementy daktylografii i języka migowego
- Rozpoznawanie zagrożeń dzieci w wieku przedszkolnym
- Metody wspierania rozwoju dziecka w profilaktyce i terapii
- Rozwój psychomotoryczny dziecka i jego zaburzenia
- Diagnoza gotowości szkolnej
- Bateria metod diagnozujących rozwój psychomotoryczny dzieci 5 i 6 letnich.
- Dysleksja rozwojowa
- Bateria 8 oraz Bateria 10/12 w praktyce diagnostycznej- diagnoza dysleksji i trudności szkolnych
- Bateria GIM w praktyce diagnostycznej- diagnoza dysleksji i trudności szkolnych
- Edukacja przez ruch
- Kinezjologia edukacyjna Brain Gym
- Trening Zastępowania Agresji-teoria i praktyka kontroli zachowań agresywnych
- Wykorzystanie Porozumienia Bez Przemocy do wznowienia relacji z bliskimi osobami
- Komunikacja empatyczna- przestrzeń do rozwiązywania konfliktów w duchu Porozumienia Bez Przemocy
- Rehabilitacja dziecka niesłyszącego w warunkach domowych- doświadczenia polskie i amerykańskie – znaczenie wczesnej terapii
- Rehabilitacja domowa dzieci z wadą słuchu w wieku od 0 do 3 roku życia z wykorzystaniem elementów metody werbo – tonalnej
- Uczymy się bawiąc w przedszkolu i szkole
- Uczymy się bawiąc – działania twórcze w edukacji elementarnej
- Neurolingwistyczne programowanie
- Diagnoza dysleksji baterią testów 8, 10-12, GIM
- Cykl szkoleń Program Edukacji – Terapeutyczny ORTOGTAFFITI
- Indywidualizacja nauczania w praktyce
- Szkoła dla rodziców i wychowawców, czyli jak mówić do dzieci, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
- Problemy depresyjno – lękowe u dzieci i młodzieży
- Kto kogo przyprowadza na terapię – Trudni rodzice czy trudne dziecko?
- Wspomaganie rodziców w pokonywaniu trudności wychowawczych
- Zapobieganie agresji w szkole
- Diagnostyka i postępowanie terapeutyczne w zaburzeniach lękowych wieku rozwojowego ze szczególnym uwzględnieniem fobii szkolnej
- Dziecko z rozbitego związku w terapii indywidualnej i grupowej